Bygninger og faciliteter

Vestre Skole er placeret i Middelfarts gamle bydel. Bygningerne er er historiske og fyldt med sjæl. En gennemgribende renovering har sikret tidsvarende undervisningsmiljøer.

Skolens administration, mødelokaler og personalerum er i hovedbygningen med indgang fra Grønnegade eller via skolegården. I denne bygning er også skolens madkundskabs- samt sciencelokale.

Den største bygning, den røde bygning, er bygget i 1908 og her har 0.- 3. klasse lokale på niveau 1. SFO´en er i forlængelse af niveau 1.
4. – 7. klasse er på niveau 2, og 8. og 9. klasse har sit eget område på øverste etage, niveau 3.

Skolebiblioteket, det pædagogiske læringscenter, ligger centralt placeret i bunden af Den røde Bygning, niveau 0, tæt ved skolens faglokaler til billedkunst og håndværk/design.

Herudover er der på skolens matrikel en multisal og en samlingssal, der også huser skolens kantine.