Forældrearrangerede ture med overnatning

Princip for forældrearrangerede ture med overnatning

Der er flere forældreråd, der gerne vil arrangere ture/rejser med overnatning, der varetages af forældre.

Skolebestyrelsen har følgende bemærkninger til sådanne arrangementer:
• Arrangementet skal være 100 % forældretilrettelagt. Det vil sige indbydelser, tilmelding, betaling, kørsel mm. skal foregå uden om skolen.
• Forældrene skal bede om, at deres barn bliver fritaget fra undervisning.
• Vi henstiller til, at turen bliver tilrettelagt således, at hele klasser eller en årgang deltager.
• At turene bliver planlagt i forbindelse med weekender/helligdage således, at det går mindst muligt ud over den planlagte undervisning.
• Ved udenlandsrejser skal der være opmærksomhed på, at alle skolens elever ikke har dansk statsborgerskab.

Det vil være muligt at låne lokaler på skolen til forældremøder i forbindelse med tilrettelæggelsen af eventuelle ture/skolerejser.
Ved spørgsmål kan forældrerådene rette henvendelse til skolens ledelse.

Godkendt af Vestre Skoles skolebestyrelse den 13. oktober 2021.

Bo Hjorth Jensen
formand