Princip for brug af Aula ved Vestre Skole Middelfart

På Vestre Skole arbejder vi på at sikre den bedst mulige kommunikation mellem skole og hjem samt forældre og elever imellem.

● bruges til  kommunikation mellem skole og hjem
● bruges til kommunikation internt på skolen mellem skolens ansatte
● bruges til kommunikation i forhold til samarbejdet med forældre og elever

Det er intentionen, at meddelelser mellem skole og hjem sker via Aula. På Aula overblik og i kalenderen ligger der oplysninger om planlagte aktiviteter og arrangementer og orienteringer om klassens og skolens dagligdag. Via Aula er der adgang til platformen Meebook, hvor årsplaner, ugeplaner og elev-/uddannelsesplaner findes. Ligeledes er der for 8.-9. årgang adgang til karakterer via Aula.

I Aula beskeder kan der sendes beskeder mellem forældre, lærere og elever både en-til-en og i større eller mindre grupper. Samtidig kan Aula sikker besked med NemID anvendes til orientering omkring personlige forhold fx: sygdom, fritagelse,  trivsel og konfliktstof. Er der tale om større problemstillinger, bør kommunikationen foregå telefonisk eller ved et møde. Er der behov for en telefonisk samtale eller et møde, kan det aftales via beskedsystemet i Aula eller ved kontakt til skolens kontor.
Der henstilles til, at lærerne ikke kontaktes via private mails og private telefoner med mindre, det er efter aftale.

Skolen sørger for, at alle forældre får information om, hvorledes man tilgår Aula og herunder Meebook, og hvorledes Aula og Meebook skal anvendes, på første skoledag.

Nedenstående forventes af dig som forælder:
● at du mindst 2 gange om ugen holder dig orienteret på Aula og Meebook om de emner, aktiviteter og møder, som er relevante for dit barns skolegang
● at du holder skolen orienteret om relevante forhold vedrørende dit barns skolegang, herunder elevfravær
● at du svarer på skolens henvendelser inden for 3 skoledage
● at du overholder skolens retningslinjer for kommunikation via Aula

Nedenstående forventes af eleverne fra 7. klasse
● at de holder sig orienteret på Aula og i Meebook om relevante informationer i forhold til deres skolegang
● at Aula ikke erstatter mundtlige beskeder
● at de overholder skolens retningslinjer for kommunikation via Aula

Nedenstående kan du forvente af skolens ledelse og medarbejdere:
● at alle relevante oplysninger er tilgængelige på Aula og Meebook
● at ledelsen informerer om initiativer og ændringer, der gælder hele skolen